Proste muffinki czekoladowe #FranekPiecze

Dzisiaj proponuje prosty i szybki deser idealny do szkoły, pracy, jako słodka przekąska na spacerze. Franek chciałby dostawać codziennie do szkoły coś słodkiego w końcu jego koledzy też mają słodycze w swoich śniadaniówkach. Nie będę ukrywać że nie jestem rodzicielką idealną, w głównej mierze kupuje Franiowi po prostu gotowe słodkości w sklepie ale czasami kiedy mam czas i chęci ;) udaje mi się coś upiec. Tym razem postawiłam na szybki i prosty przepis. Takiego pewniaka, co do którego nie miałam wątpliwości że nie znajdę go potem niezjedzonego w śniadaniówce. Mąż oczywiście był drugi w kolejce po słodkości na wynos :) Przepis polecam zapracowanym i zabieganym, nie wymaga nawet użycia miksera, wystarczą dwie miski, jedna łyżka i foremki na muffinki oraz jakieś 15 minut. Smacznego!

Składniki:

250 g mąki
1 szklanka cukru
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka mleka lub wody
0,5 szklanki oleju roślinnego
2 jajka

Dodatkowo:

Można dorzucić do muffinek pokrojoną ndrobno czekoladę mleczną/gorzką/białą lub np. chocolate chips.


Wykonanie:
Do jednej miski wsypujemy i mieszamy wszystkie suche składniki: mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia.
Do drugiej miski wsypujemy i mieszamy wszystkie mokre składniki: wodę, olej, jajka.
Do suchych składników wlewamy mokre, mieszamy krótko i niedokładanie (długie wyrabianie ciasta spowoduje, ze po upieczeniu babeczki będą zbite i pozbawione lekkości).
Wlewamy w foremki. Pieczemy 20 min w 200 st.



Komentarze

Popularne posty