Szycie krok po kroku 2/2014

Z szarej dzianiny z meszkiem uszyłam sukienkę z okładki Szycia krok po kroku 2/2014.


Wybrałam rozmiar 38, sukienka jest bardzo luźna więc zrezygnowałam z proponowanego przez Burdę zamka błyskawicznego. mimo to bez problemu zakładam ją przez głowę, minimalnie zmieniłam linię ramion, nie podobała mi się opuszczona linia nasady rękawa, skróciłam więc jej długość o 3 cm mimo to rękawy i tak opadają poniżej linii główki kości ramieniowej (Rv). Standardowo linia szwu powinna wypadać własnie na linii główki kości ramieniowej. 
Dla rozjaśnienia dołączam rysunek poglądowy.

Czerwona linia to krawędź bluzki ze standardowo poprowadzona linią pod-kroju pachy i ramienia, natomiast linia zielona to linia pod-kroju obniżona czyli proponowana przez Burdę.
Wydawca bardzo obniżył tę linie, uznałam że to nie będzie na mnie ani dobrze wyglądać ani nie będzie dobrze się nosić. Dodatkowo w ten sposób dekolt był naprawdę szeroki, również go zmniejszyłam bo widoczne były ramiączka stanika.

Sama sukienka jest prosta w szyciu.

rysunek pochodzi ze strony https://cutpatterns.wordpress.com/2013/09/18/punkty-pomiarowe-ciala/


Polecam ten model, jest wyjątkowo wygodny w użytkowaniu. bardzo uniwersalny jeśli chodzi o figurę.

Tak prezentuje się na manekinie.



Komentarze

Popularne posty